Att resa tillbaka i tiden

Usch, jag känner mig... orolig, kissnödig o mår allmänt piss. Allt beror på att jag handlade smink idag på Make up Store eftersom att jag när jag fyllde år fick ett presentkort på 200:- som skulle gå ut den 1 september. Jag gick in,kollade färger på ögonskuggor i en halv evighet och valde till sist ut 2 som jag gillade. Jag gick till kassan fär att betala, "Är du säker på att du inte ska ha en pensel också? de kostar inte alls mycket." Säger den sockersöte expediten i kassan och ler inställsamt. Emma är trött, emma tänker inte, utan säger bara ok. 190 spänn kostade den där förbannade penseln "de kostar inte alls mycket". Vad har man för pengauppfattning om man kan kascha ut 190 kronor för ynka liten pensel?! För stor var den då inte. Eller så läste hon av mig förbaskat bra, och visste att hon skulle kunna pracka på mig något eftersom att jag var så trött och bara vill gå till bussen o sova. Jag sitter på bussen o smider planer, hur jag ska lämna tillbaka den dumma penseln nästa vecka o få tillbaka mina pengar. Jag är fruktansvärt dålig på att lämna tillbaka saker, får jättedåligt samvete och mår skit i en evighet efteråt. Hur som helst, jag hoppar av vid stallet och spenderrar 3 timmar där, missar nästan bussen jag ska åka hem med och kommer till slut hem helt utpumpad. Trött som jag är bestämmer jag mig för att granska mina så kallade fynd. Sen vet jag inte riktigt vad som händer, jag lägger lite ögonskugga på höger ögonlock - o ja, jag använder självklart den förbaskade penseln. I bland har jag lust att slå mig själv riktigt hårt i huvudet, men enbart eftersom att det är så mycket enklare än att uppfinna en tidsmaskin/hitta ett maskhål och resa tillbaka i tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0