Käka Hallonbuskar

En härlig (och ledig) dag med hallonätande, ridning, cykling, Ikeabesök och promenerande.

Tog en tripp till stallet, och för ovanlighetens skull cyklade jag till hagen, en handlig som jag sparade 12 minuter och en del ork på. Bella verkade glad, och försökte för ovanlighetens skull att inte smita när jag skulle hämta in henne. Bestämt något som vi måste träna på... Det blev 40 minuters ridning, 30 i skogen (mys) och 10 i paddocken där, åtminstone jag slet som ett djur för att få lite framåtbjudning i Bellsi. Vilket jag inte lyckades särskilt bra med till en början, efter 6 minuter gick det dock bättre och Bella trampade på fint. Därefter marscherade vi tillbaka till stallet och bytte utrustning för att fortsätta med tömkörning. Vi började i skogen eftersom att jag bara tömkört en gång innan två år tidigare och jag inte kände mig helt säker på hur pass bra koll jag skulle ha på Bella när jag spatserade två meter bakom hennes gigantiska bakdel. Till min stora förvåning var det inte alls så svårt som jag mindes det, och efter tio minuter vågade jag mig på att köra lite på grusvägen. Bella skötte sig super. Tillbaka till stallet igen - dags för mat. Jag fattar inte hur 2-3 liter mat kan försvinna på 3 minuter, helt otroligt. Hur som helst, sedan ut i hagen, Bella bar min väska och på vägen stannade vi och mumsade hallon (jag åt hallon och Bella satte i sig hela busken, så det gällde att skynda sig på).

Det är länge sen som jag varit så trött, även att jag är ledig är det så himla mycket jobbigare att vara i stallet än att måla i stekande sol. Extra jobbigt blir det ju förståss om man måste göra båda, vilket det blir en hel del av den här och nästa vecka då Amanda är i Italien.


Usch, orkar inte skriva mer om dagen, men när jag kom så diskade jag, sen satte jag och kollade på tv och virkade. Vid 18-snåret åkte jag o pappa till Linköping. Ikea Ikea Ikea... Köpte fem djupa gröna tallrikar med blommotiv, en bricka med elefanter                                                    <3 cd-förvaringsgrej och servetter :D
         
Slut för idag, Tack för idag.

Är så trött att jag inom kort kommer att KREVERA!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0