åska & regn

Söndag söndag söndag
Egentligen skulle jag ha jobbat idag, men eftersom att regnar och åskar går det ju inte direkt att måla och få ett bra resultat. Förbaskade regn, det hade varit så skönt att få det avklarat eftersom att jag snart är klar. TVÅ målardagar kvar, hoppas att vädret är bättre imorrn.
Igår var det släktträff, 150 personer och 300 som inte dök upp. Det är så fruktansvärt roligt att träffa avlägsna släktingar som man aldrig sett förut. Jag har träningsvärk i armen efter att ha skakat hand med så många olika individer. Det blir kul när jag ska måla imorrn, om jag nu kan göra det :/
Tanken är att vi ska ut till stugan på tisdag o sen komma hem på fredag och åka vidare till Blekinge på lördag. Lyckligtvis mår mamma illa och börjar få feber, så hon lär stanna hemma och då kan ju jag också göra det :D
Dessutom måste jag ju se efter lilla Bellisbubb och kan därför ABSOLUT INTE FÖLJA MED om nu mamma skulle bli bättre. Jag tvivlar inte en sekund på att hon skulle klara sig utmärkt utan mig eftersom att Göran skulle kunna titta till henne, men jag skulle inte orka åka ut till stugan. Tiden står stilla och det finns inget att göra. Detta resulterar i att man:
 

  • ligger i sängen tills att klockan blir 11
  • äter frukost
  • går ut och gör ingenting
  • tittar på klockan var 15:e minut (för om man inte gör det tror man att det gått två-tre timmar när det egentligen bara gått 45 minuter)
  • äter middag
  • sysselsättersig med att göra ingenting (igen)
  • försöker hitta på något att göra
  • kommer fram till (för så där 100 000:e gången) att det inte finns något roligt att göra
  • tittar på meningslösa tvprogram på 1:an. 2:an, 4:an eller 6:an
  • äter kvällsmat
  • tittar på fler meningslösa program
  • går och lägger sig när klockan blivit 22.30


Oj, vem kunde ana att man kunde bli så nedstämd av att skriva en sådan här lista?!
Igår var vi som sagt på släktträff, därefter skyndade vi vidare till St:Annas kyrka för att titta på en konsert med mammas kusin Matilda och hennes kusin Peter.

Riktigt bra

Kommentarer
Postat av: Louise

Du får väl ta och leka med mig någon dag då? :D



Okej.. vi känner inte varandra och har träffats.. en gång (eller så) men ääändå. :D

2008-07-20 @ 21:52:49
URL: http://lowdown.blogg.se/
Postat av: Louise

Okej, TVÅ gånger då men det var mer: "Hej" , "Hej då". :P



Jo, det där med Blekinge hörde jag men jag träffar Gäärna dig någon dag efter att du kommit hem där någon dag vecka 32. Jobbar ju dock fram till fyra varje dag och den helgen kommer jag vara i Gbg men någon vardag fungerar för mig. :D

2008-07-21 @ 19:16:39
URL: http://lowdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0