Förste Juni

image6
Det finns så mycket att säga men så lite att sätta ord på. Vissa dagar är det svårare att formulera sig än andra och man kan ju undra varför det ska vara så. För mej är det oftast så att jag pratar med någon, och sen när konversationen är slut kommer jag på de mest briljanta meningar - men som aldrig kommer ut eftersom att jag knappast kan säga dom till mig själv. Egentligen borde jag väl ta och skriva ner alla mina supertankar så att jag kan läsa dem senare och ta upp dem när jag pratar med någon annan.

Tänk så många äckliga saker man kan få på sitt tangentbord när man sitter ute, nu kom det precis förbi en liten spindel - och tänk om man skulle få fågelskit på alla bokstäver så att man måste ta bort alla knappar för att rengöra. När man väl gjort rent så kanske man sätter tillbaka knapparna på fel ställen och sen så får man sitta och provtrycka sig fram så att det till slut blir rätt. Tänk så mycket problem lite bajs kan skapa, speciellt det som faller från himlen.

Hur som helst, den här helgen är jag ute i sommarstugan med min underbara familj så jag håller tyvärr på att krevera av uttråkning (nästan i alla fall). Det innebär också att jag inte har något Internet och skriver detta inlägg i förväg på Word, vilket i sin tur innebär att allt borde vara rättstavat osv. Ni får gärna anmärka om ni ser några fel, så får vi se om Words stavningsprogram gör sitt jobb som det ska - ni får ju också något göra ut i fall att ni har lika tråkigt som jag. Frågan är varför det bara är jag som inte kan komma på något kul att göra här. Edvin har täljt två bebisar och mamma i bark som han har gjort en barnvagn till av en gammal mjölkkartong och sytt en liten madrass och lagt i så att bebisarna ska det få det riktigt gosigt. Nu ska dom visst gå och bada, 20 grader och gulgrönt algigt vatten. Mycket trevligare kan det nog inte bli. Försökte faktiskt att bada igår, men det var ganska kallt och sen kom det in en båt och då försvann min entusiasm. Idag är det nog inte ens någon idé att försöka, det tar för lång tid och är alldeles för omständigt att ta på sig badkläder när man ändå aldrig kommer i vattnet. Dessutom är det kallt och vattnet är äckligt (fast jag tror inte att kossorna fattar det eftersom att de dricker av vattnet).

Avslutar med en liten bild som jag tog idag

image5

Kommentarer
Postat av: Amelia

Hoppads du hr en fortsatt fin kväll :)..

2008-06-01 @ 21:31:54
URL: http://ameliahanna.blogg.se
Postat av: Lisa

Vilken fin blogg du har! Spana gärna in hos mig. ;) Ha det!

2008-06-01 @ 21:45:26
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0