Just My Luck

Vad ska man säga? Dagen började med att jag försov mig med si sådär en timma, så det blev til att skynda sig och cykla till bussen i ilfart. Sen får jag sitta och vänta, och vänta och vänta eftersom att bussen aldrig kom. I stället dök det upp en taxi efter 35 minuter, så jag fick åka gratis. Alltid något postivt med det hela. Fast eftersom att det var så bråttom var det bara att slänga på sig kläder, vilket innebar att jag fick tag på mina fulaste och utsvängda byxor. Inte så lyckat, speciellt inte med västen som jag tog till. Jag såg ut lite som en hippie blandat med yrvaket troll. Men jag fick ju gott om tid att rätta till mitt hårrufs medans jag väntade. Använde ipoden som spegel och fingrarna som borste - så resultatet blev ju därefter. Till slut kom jag ju i alla fall fram till klocket, och Myh.
Vi togg spårvagnen och sedan 113 till Ensjön där vi badade, för mig var det första gången för i år. Även att det är juni var det inte vidare varmt badvatten, 17 grader i en insjö... Vad är detta?! Men nu är i alla fall badsesongen invigd, men nästa gång får det nog vara lite varmare om jag ska hoppa i. Tur att vi inte visste hur många grader det var, då hade vi aldrig kommit i. Söta ankungar fanns det också, sju små krabater som sprang efter mamma anka. Fast särskilt rädda var dom inte, de sprang över våra kläder och badlakan och en bet mig i stortån. Som tur var gorde det inte ont, men han måste ha varit ganska hungrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0