Korkad, tom och glad

Hela världen är så underbar
om man är korkad, tom och glad

Och just idag känns världen ganska underbar, dessutom känner jag mig korkad, tom men ändå glad.
Egentligen har jag inget att skriva om, men jag är uttråkad och har inget annat att göra så därför sitter jag här och kladdar lite.

1. I går var jag i stallet och tog hand om Bella. När jag skulle hämta henne stod hon och samtalade med Rutan på andra sidan staketet, men när hon fick syn på mej la hon benen på ryggen och drog iväg till sommarhagen - vilketledde till att jag fick traska 1-2 km för att hämta hem henne igen. Stallet var nyrengjort för sommaren så det var lite blött och väldit rent. Kändes lite synd att stå inne och borsta och smutsa ner, men som tur var så hade Bella inte smutsat ner sig mycket. Lite koda i manen och halsen men annars ren. Sen blev det flätor och Bella stod ovanligt stilla med huvudet nerböjt för att underlätta mitt arbete:) Nu får vi se om den där manen kan lägga sig på en sida, så blir hon ju riktigt tjusig.
Vädret var väl inte det bästa när det kom till ridningen, det blåste och mörka regnmoln blockerade solen och eftersom jag är som jag är tog jag ingen tröjja och red därför bara i t-shirt (och ridbyxor, strumpor och skor). Men det regnade åtminstonde inte, och eftersom att Bella var fruktansvärt pigg blev så höll jag värmen när jag slet som ett litet djur för att få henne att lugna ner sig. Sista 300 metrarna var hon riktigt fin, mjuk och lyssnade riktigt fint. Det är nog den bästa ridturen hittils, och ser fram emot nästa:) Fast det dröjjer ett tag, ända tills på söndag.

2. Jag funderar på att köpa ett ritbord för pengarna som jag tjänade när jag hjälpte mamma med syrenbersån, men lilla Norrköping verkar inte kunna ha något att erbjuda. Jag har visserligen bara kollat på hemsidor, så det blir väl till att besöka alla affärer-och det känns som om det är störst chans att Media Markt har ett. Annars blir väl till att åka upp till Stockholm.
Om det finns någon med några förslag; var du har köpt ditt ritbord, vad det är för modell, hur mycket det kostade etc. är ni mer än välkomna att skriva en liten kommentar och berätta så blir jag jätteglad!!!

3. Trodde att jag skulle på bröllop idag, men det var visst inte förrens imorrn, så då bär det av till Tranås.

4. Edvin och Ville bråkar, både tjuter, skriker och slåss. Det var lika dant i går.
    Jag ska aldrig skaffa barn.

5. Jag känner mig något förvirrad, och ibland undrar jag om inte någon har satt en svart påse över mitt huvud så att jag inte kan se allt.

6. Man ser bara det som man vill se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0