en Arbetssam helg

Helgen har varit fullspäckad, minst sagt. I lördags var jag ute från 10 till 19. Puh, blir trött bara jag tänker på hur mycket jag jobbat. Dagen började med att jag åt frukost vid 9 och löste en soduko. Sen gick jag ut och målade klart staketet, vilket är ganska jobbigt nu när dom kör hö fram och tillbaka och det kommer gräs + damm i färgen, på staketet och i näsan och ögonen. Ibland undrar jag varför gud uppfann hösnuva, det är ju faktiskt inte så vidare praktiskt.
Sen klippte jag syrenbuskar, det blir två fulla släpkärror att köra till återvinningsstationen och jag kan medela er att det inte var vidare kul att lasta på alla grenar som rev och bet mig på armar och händer. sen har jag grävt syrenskott, lagt dem i blöt, grävt stora hål och sedan planterat. jobbigt jobbigt... Som tur var behövde jag ju inte jobba ensam, utan mamma jobbade också en hel del (faktiskt ännu mer än mig). Varje sommar får mamma en idé om ett sommarprojekt, och i år är det en syrenberså som gäller, vilket innebär att det ska grävas, klippas, planteras, lägga plattor, sätta upp spalje mm. Förra året var det en stenmur och året innan det en liten uteplats, så projekten blir mer och mer omfattande för varje år, vilket känns lite jobbigt. Men vem säger nej till lite extrapengar??? Inte jag i alla fall.
Vid 17-tiden åkte vi till stallet, det blev en snabbis eftersom att det var så himla varmt och mamma tog kort (88 stycken närmare bestämt). Bella var lite piggare än vanligt och ville till en början inte komma in från hagen, men efter 3 minuter fick jag tag i henne.
Usch, jag ser här att allt jag skriver bara blir skit och tråkigt, men jag är nog lite för trött för att kunna klämma in några roligheter. Bättre lycka nästa gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0