Lucifer

Det här är högst ovanligt, jag tror inte att jag skrivit två två inlägg på samma dag. Anledningen till detta är smeknamnet som jag gett Bella, nämligen Bellsebubb. Fick nyss veta att det är ett utav djävulens många smeknamn, fast det stavas belsibub... Jag undrar om jag hört det förut, kankse har det dykt upp. Själv tycker jag mer att det låter som ett tuggumminamn, ungefär som hubbabubba eller något i den stilen. Absolut inte som ett smeknamn till djälvulen. Kärt barn har många namn... Lucifer, Svarte Petter, Diabolos osv. Jag tycker nog att Lucifer är finast, lite spetsigt och en aning utdraget när man lägger det på tungan.

Förresten var The Dutchess... helt ok. Lite sorglig, lite hemsk, olyckligt slut. Undrar om dom har ett alternativt slut i USA, så brukar det ju vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0