Försvunna filer och puls

Egentligen borde jag jobba med psykologin, men orken tryter. Jag har iallafall lånat böcker idag...
I förrgår hände något fruktansvårt! På något underligt sätt lyckades jag radera en mapp permanent (vilket innebär att den inte hamnar i datorns papperskorg) så filmer och serier försvann, swosch. Därefter spenderade jag 2 timmar av min "dyrbara" tid på att försöka hitta filerna, trots att jag djupt inom mig visste att jag inte skulle hitta dom. Men dewt kunde vart värre, musik och bilder försvann inte, dessutom har jag nu 198 gb extra på hårddisken. Always look on the bright side of life

I fredags var jag på bio i Linköping, tittade på Patrick 1,5 som var väldigt bra rolig och fin:) Ni får inte missa den, väldigt sevärd. Fast jag skulle rekomendera en annan stad än Linköping, salongen var väldigt liten (därmed mysigt) fast bioduken satt väldigt högt uppe så på lördagen och söndagen hade jag ont i nacken... Nu när jag ändå är inne på filmsnackandet kan jag inte låta bli att göra en liten 5 i TOPP-lista...

1   Atonement/Försoning
2   The Baker
3   Brokeback Mountain
4   Shakespeare in Love
5   Wimbledon

Oj då, det blev visst bara romantiska små saker. The Baker är i alla fall VÄLDIGT underhållande och jag tror inte att det är så många som hört talas om den. Själv införskaffade jag den bara för att en viss skådespelare medverkade i den.

Idag var det hinderbana på gympan, och jag känner av träningsvärk både här och där. Dels i högerarmen, rygg, rumpa, ben, axlar.... Bosse vet verkligen hur man plågar sina elever på alla sätt och vis.
På fotot försvan Sören som vanligt när man behövde hjälp, det är tur att jag kunnat klura ut att han spenderar en hel del tid i personalrummet. Där var han även idag, fika för hela slanten när fotopappret tagit slut. suck. Han får gärna fika, och han kan väl få göra det på lektionstid också om han ser till att göra det när pappret inte är slut. Det bästa med foto är nog att man är så pass självständig att man klarar sig själv tills pappret tar slut och man måste ha nyckel för att kunna komma in i förrådet...

Igår var jag på Ikea, det blev 5 gröna tallrikar i glas, två kartonglådor som finns under sängen och en ny väckarklocka då min andra blivit sjuk och inte ringer som han ska på morgonen och orsakat alldeles för många försovningar. Idag lyckades jag ändå försova mig, fast det var inte klockans fel; utan Bosses. Vi ska ta vilopulsen på morgonen, vilket resulterade i att jag somnade om och vaknade 20 minuter innan bussen gick. Jag hann nästan, hade 100 meter kvar när bussen kom till hållplatsen så istället för att äta frukost på bussen åts den vid hållplatsen på stående fot och jag kom 10 minuter försent. Att det alltid ska vara något som inte fungerar som det borde.
Nu är det nog dags att avsluta, innan det här inlägget blir aldeles för långt och psykologin glöms bort. Psykologin ska förövrigt handla om stress, och jag är stressad för uppgiften kommer ta en hel del tid att göra, och som vanligt när jag är stressad skjuter jag bara upp de saker som borde göras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0