veckans första dagar

Måndag: Jag såg på Walk The Line samtidigt som jag påbörjade en ny tavla.

Tisdag: Skolstart med upprop,  utdelning av skåp etc. En stor besvikelse, hur sjutton ska man kunna proppa in en vinterjacka + väska i ett skåp som är lika stort som ett A4 i kubikcentimeter? Jag fick inte ens in mitt kollegieblock. Men vi esteter på DeGeer är ju "annorlunda" som de så fint skrev på reklamskyltarna till niorna som förra året skulle välja linje och därefter ska vi tydligen behandlas. (märks det att jag är pessimist?)

Onsdag: Vi fick "nya" skåp (som egentligen är old school och skulle slängas eftersom att skolan köpte in nya skåp). Vi guidade runt våra nya bildettor så att de ska känna sig hemma på vår underbara skola. Därefter hade jag och elina tre timmars hål som vi slog ihop med en tupplur i uppehållsrummet och en fika från ica utanför kristinaskolan på gräsmattan. Sen hade vi svenska i tio minuter och så tog jag och lisa pendeln hem.


Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv: Ja visst är det så!

2009-08-20 @ 21:27:51
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0