Sysselsättning

Saker jag gör när jag väntar på bussen:

Kollar klockan
Kollar busstidstabellen
Byter låt
Kollar klockan igen eftersom att jag glömde notera vad den var första gången jag tittade efter
Byter låt igen
och igen
och igen
Tänker på tuggummipåsen som lämnades ensam i en kall buss på självaste julafton
Tänker på favorit-örhänget som reser Sverige runt i ett av SJ:s Inet City-tåg eller, (gud förbjude) har en fin dag i någon annans öra
Byter låt igen
Kollar klockan
Lyssnar färdigt på låten
Spolar tillbaka och lyssnar på den tre gånger till





Saker jag gör när jag väntar på att nagellacket ska torka:

Viftar frenetiskt med fingrarna
(samtidigt som jag tittar på film på 4:an)
Plockar upp mobilen
Spelar spel på mobilen
Sabbar lacken på vänster långfinger
Försöker rätta till skadan
Förstör ännu mer
Pillar lite mer
Inser min begränsning
Lägger på lite mer lack
Viftar Frenetiskt med fingrarna
(samtidigt som jag kollar på reklam på 4:an)
Plockar upp mobilen
Spelar spel på mobilen
Tröttnar
Går upp till datorn
Skriver ett meningslöst blogginlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0