Snart är mössan klar!


Den senaste veckan har jag bara stickat. Jag har inte läst en rad, vilket är synd eftersom att boken jag läser för tillfället är bra. Mer kan jag inte säga eftersom att jag bara läst 27 av 628 sidor... Hur som helst, nu har jag inte så långt kvar av mössan, kankse tre-fyra timmar? och sen ska jag bara fästa 42 trådar, ett efterarbete som jag som jag riktigt längtar efter att få göra...
Kommer ihåg förra gången jag stickade en dragspelsbasker (förra sommaren) och den fick ligga i två månader innan jag tillslut tog tag i att fästa alla förbaskade trådar, och då hade jag inte ens klippt av mellan varje färgbyte - som jag självklart gjort nu. Under tiden som jag stickat idag och igår har jag lyssnat på Brunstkalendern av Emma Hamberg en mycket rolig bok:)(samma författare som skrivit Linas kvällsbok).

Som sagt, jag är snart klar, men det var först idag som jag vågadeprova den, och det efter att jag först satte den på Ior. Deprimerande nog var den finast på honom, men jag kan ju knappast låta mitt kramdjur lägga beslag på den med tanke på hur många timmars arbete som jag lagt ner på det lilla dragspelet. Som jag dessutom stickar på fri hand eftersom att jag fortfarande inte hittat det dumma mönstret. Tur att jag har den gamla att jämföra med(även om det är en del fel och konstiga kluridutter på den)




Imorrn åker jag tillbaka till stugan, och då finns det ju inget annat att göra än att sticka, och kanske läsa lite. Boken får hänga med, för jag är bra sugen på att läsa - men "tyvärr" är jag mer sticksugen.



Nu är orden slut,
ochberättelsen börjar
också att lida mot sitt slut.
Men först ett litet avslut!

Tack o hej
Leverpastej (med saltgurka är
det helt underbart<3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0