Gnaga på benen

Igår var det en trevlig fredag... Där dagen avslutades och nästa dag tog vid med att titta på reprisen till Stjärnorna på slottet. Skitdåligt, men även att man ska upp 6.30 dagen efter gick det inte att masa sig ur soffan och släpa sig upp för trappan för att sedan krypa ner i sängen.
Men nu är jag på topp, satte på musik på låg låg volym som jag somnade till och sov i två timmar efter att jag kommit hem från stallet. Sen bar det av till bibban och julmat hos farmor o farfar. Vad nu det skulle vara bra för...
Julmaten står mig upp till halsen och som vanligt vill jag bara kräkas när jag ser skinkan med sin tjocka fettslamsa som ramar in det hela så fint. Barbarisk som jag är så är den enda julmat som jag kan äta mycket av revbensspjäll. Kankse är det något med att sitta och gnaga på benen som tilltalar mig. Ibland kan det vara skönt att vara lite djurisk i tider där alla ska vara så kultiverade, välutbildade, kloka och ha tid med ALLT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0