Sand i oktober

Julafton är över men det är mycket av julhelgen kvar. Idag låg jag i sängen tills klockan var ett, det är så skönt att ligga under täckena i värmen och läsa. Men sen skrek min stackars mage efter mat, och jag drog mig upp ur sängen. Någon ordentlig frukost blev det ju förståss inte, utan två skivor lax med ett tunt rån till. Vilket var ett mycket dåligt val eftersom att jag mådde illa i 10 minuter efter att ha ätit både rån och lax på samma gång. Sen skulle jag hjälpa pappa, stå rakt upp och ner för att hålla en sak. Eftersom att jag inte ätit så mycket blev jag yr och det började tjuta i öronen. Sist slutade det med att jag föll ihop i en hög på golvet, så jag satte mig ner på en stol och stoppade i mig lite russin för blodsockrets skull. Efter ett tag slutade tjutandet och ersattes med ljudet av sand som blåser runt på en öde sandstrand en stormig oktobereftermiddag. Det var ganska mysigt när jag satt och drömde mig bort ett tag, ensam på en sandstrand i oktober :)
Imorgon måste jag ringa till bibban och låna om böckerna, jag vill INTE betala förseningsavgift. Och så ska vi iväg till Finspång och äta kalkon. Innan dess bär det iväg till stallet och jag ska rida. Jag längtar :) har inte ridit ordentligt på ett tag nu när jag var sjuk förra veckan.

Idag har jag målat pippifåglar, här
har vi en sädesärla och under sitter en svartmes

Kommentarer
Postat av: Jolbi

Tack så mkt!

Vilken vacker tavla!

God fortsättning

2008-12-26 @ 16:37:08
URL: http://jolbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0