mörker

Egentligen hade jag inte tänkt skriva något inlägg, men nu sitter jag här och har tråkigt. Och nu när jag gjort klart mitt lilla kollage på photoshop kunde jag inte hitta på något bättre att sysselsätta mig med.
Idag var det stressigt i stallet, skulle släppa in hästarna, byta täcken, ge mat, göra iordning mat och mocka. Det hela började perfekt, när jag missade bussen. Fast då kunde jag ju i och för sig gå till bibban och låna MASSOR med böcker :D Väl i stallet var det bråttom bråttom, mockade bara ur hälften av B:s box (dåligt samvete), men jag kan ju mocka riktigt ordentligt imorrn istället. När jag skulle ta in dom var det så mörkt att jag höll på att tappa bort mig själv, och det blev ju inte bättre av att Lillan sprang iväg ut i hagen när hon fick vänta till sist. Att leta efter en liten ponny (som antagligen är sur eftersom att hon inte vill bli lämnad sist) när det är bäcksvart resulterade i snubbel, halkningar och humöret sjönk snabbt. Till slut fick jag tag på henne. Till slut hann jag med bussen, även om jag fick springa till busshållplatsen och kunde stå och flåsa i 30 sekunder innan det blev dags att hala upp busskortet.
Jag känner hur adrenalinet börjar pumpa runt i kroppen när jag tänker på hur stressigt det var idag. Puh, dags att tänka på något annat.


Pretty in Blue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0