Things I like to do

jag gillar att cykla under gatlyktor. Att se hur skuggan plötsligt får fart och åker ifrån dig.
Känslan när man trampar på lite extra och försöker komma ikapp, även att man vet att det är omöjligt. det spelar ingen roll hur fort du cyklar, skuggan är ändå snabbare. Och den kommer alltid tillbaka, på ett eller annat sätt.

Jag gillar doften av varm färg. Färg som värms, bubblar sig och blir gulbrun i värmen från varmluftspistolen.

Jag gillar att ligga och lyssna på regnet när det är mörkt och fantisera sig bort till platser som bara existerar i din egen fantasivärld när det egentligen är dags att sova för länge sen.

Jag gillar att skriva onödiga saker, speciellt när man ska sova med turkos bläckpenna från stabilo.

Ibland gillar jag att ha samtal i huvudet med personer som jag aldrig sett förut, som kanske traskar förbi på gatan, åker förbi i spårvagnen eller som sitter framför dig på bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0