Saker som borde göras...

Det finns så mycket saker som jag skulle behöva göra, men som vanligt orkar jag inte ens börja...

kolla priser på musikaler
städa badrummet (måste ske imorgon)
städa mitt rum+byta lakan
få ordning på pysselhörnan
scanna in hästbild
ta kort på Ipod-fodralet
noppra ögonbrynen
rensa garderoben
göra klart matteläxan
börja med fotouppgiften
läsa sidor i svenskaboken
läsa ut boken
köpa nya trosor
städa på skrivbordet
hänga in den röda klänningen i garderoben

Nu känns det lite bättre, som det alltid gör när jag skrivit en liten lista med allt som ska göras. Problemet är ju bara att göra alla de här sakerna, och jag följer aldrig aldrig aldrig mina listor som jag gör. 1 eller 2 punkter brukar bli avklarade men sedan slängs listan, eller blir liggandes och glöms snabbt bort.
Min förbskade pysselhörna (som drogs igång i maj) har det inte hänt mycket med. Förra veckan tog jag ett rejält krafttag och började ändra inställningar i kod- och stilmallarna. Det blen en ny egen header och lite ändrade typsnitt i menyn samt byte av färger. Det är fortfarande mycket kvar att göra, tex att skriva ett första inlägg. Det borde ju egentligen varit det första som jag skulle lagt ner tid på, men så blev det ju uppenbarligen inte.
En sak som förvånade mig förra veckan var när jag gick in på blogg.se och insåg att hela sidan förändrats. Till det sämre kanske man ska tillägga och jag kände inte alls igen mig. Det kändes som om jag blev påprackad massa reklam och annat skräp som jag inte alls var intresserad av. Var hade kolumnen med "nya inlägg" tagit vägen??? Borta borta borta.

Neej, nu kan jag inte sitta här längre, måste sova.
och läsa lite^^

Kommentarer
Postat av: Elisa

Jag klickade mig in här jätte taggad att skriva, "Pinglan, skärpning, blogga mera blogga mera!", och vad möts jag av om inte ett nytt inlägg. Snacka om snopet. ;) Härlig bild, fina färger!

2008-09-07 @ 14:17:51
URL: http://elisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0