Utflykt

10 mars... Ett år och en dag sedan jag körde upp och tog körkort. Det var sol och snön var på väg bort. Igår sken solen också en stund (på morgonen och gjorde min fruksot mycket fin och glad), och man trodde att våren äntligen var på intågande.
Igår köpte jag oljefärg, duk, penslar och lite andra tillhörigheter. Det blev en dyr historia. Sen åkte vi ner och fikade, pratade om Amy Diamond, hårfrisörskor, Nässjös nerlagda strippklubb och tusen andra saker medan stora blöta flingor föll ute på gatan och våren kändes med ens väldigt avlägsen.
Idag var vi i Jönköping, tittade på konstig konst, fin konst, ful konst och charmig konst. Jag köpte tändstickor på tändsticksfabriken och åt tomatpizza på Matfabriken.






Mysiga Matfabriken med stickade strumpor till pelarna, virkade ytterfodral till krukorna, kuddar, inredningsböcker udda stolar och trevlig personal.

Det snöade Massor på vägen hem


När vi kom tillbaka var det vissångare i aulan från Nordens Folkhögskola(?). Så himla duktiga


Kommentarer
Postat av: MammaMia

I en annan del av Sverige blåste och regnade det. "Alla" var glada för de trodde att våren nu var här, men det var en som såg sina blöta skidor, uppfattade det som tårar och sörjde även hon att det var slut på skidfärderna. Men varför sörja över det? Nu kunde hon lägga sin tid och kraft på lite städning och matlagning, men även lite easyline och bokläsning. Svinalängorna och Pansarhjätat, en vanlig bok och en ljudbok och båda jätte bra. Tänk att en skidtur i minusgrader och solsken så lätt kunde bytas ut, vem skulle kunna tro det?

2011-03-12 @ 07:53:09
Postat av: Elisa

Vi hade samma vissångare på min folkhögskola också :)

2011-04-10 @ 01:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0